miércoles, noviembre 03, 2004

Eleccions USA 2004

Ahir em vaig quedar fins a les tantes veient com anaven fent previsions dels resultats de les eleccions nord-americanes. Quan me'n vaig anar a dormir, semblava que podia donar-se una victòria demòcrata, almenys això apuntaven a TV3. M'aixeco i al C+ (tele) ja asseguraven una victòria republicana.

Finalment i segons la CNN, George W.Bush ha renovat la seva presidència per una legislatura més gràcies a un suport incondicional de bona part del país: 274 Bush - 252 Kerry. La veritat és que em sorprén que hagin reelegit a Bush, però deu ser perquè el que ens arriba d'Estats Units a Europa prové de zones com New York o California on hi ha majoria demòcrata.

Les curiositats que he trobat són les següents:
  • Els homes Bush, les dones Kerry
  • Els blancs Bush, els no blancs Kerry
  • El 88% dels afro-americans Kerry
  • Els llatins i els asiàtics més Kerry que Bush
  • De 18a29 anys Kerry, la resta Bush
  • Fins a 50.000€ d'ingrés anual Kerry, per sobre Bush
  • Els que tenen post-grau voten Kerry
  • Els que no tenen graduat escolar Bush
  • Protestants i catòlics Bush, Jueus i altres religions Kerry
  • Els militars Bush
  • En grans ciutats Kerry, a zones rurals Bush

No hay comentarios: