sábado, abril 07, 2007

Sardinia Trip 2: Alguer-Cagliari

Escric aquesta crònica tot prenent-me el clàssic capuccino en l'esmorzar de l'hotel de Cagliari. Tinc una vista increïble del mar que està molt pla, segurament per les proteccions que tenen en una mena de port marítim.

Una curiositat, els ocells que se senten aquí són els mateixos que sento a Barcelona i a la Costa Brava, així que es mouen pel clima mediterrani.

Ahir vem arribar força bé a l'aeroport de l'Alguero-Fertilia. Mentre els meus amics agafaven les maletes, inclosa la meva, jo i un amic vem anar a agafar el cotxe de lloguer. Despres d'una mica de cua, i tot i que haviem agafat un classe D, ens van donar un Renault Megane Wagon. El tio va ser molt enrollat, ja que al veure que érem 5 amb maletes, ens va donar un cotxe amb molt de maleter.

El tio de l'agencia de lloguers em va fer firmar un fotiment de coses, pero va valdre la pena pel cotxe. Vem posar les maletes ampliament acomodades en l'enorme maleter, i ens vem disposar a fer els més de 200km que separen Alguer de Cagliari, on tenim l'hotel els primers dies.

Jo vaig estar conduint la primera part del camí. Al principi la carretera era bastant dolenta, pero vem enganxar una autovia molt recta que estava força bé. És curiós veure les diferències d'una autovia italiana, sense "arcén", però amb uns espais habilitats si t'has de parar, i amb uns guardarrails molt espectaculars tot i que a vegades sembla que te'ls hagis de menjar perquè estan molt aprop.

Per cert, crec que en aquesta autovia només es podia anar a 80 pero tothom va més ràpid i de cop ens vem trobar amb un radar no gaire ben amagat i vaig poder reaccionar a temps i reduir a la velocitat permesa...

A l'arribar a Cagliari vem veure que es tracta d'una ciutat força gran, i vem haver de preguntar pel carrer. Un de nosaltres va preguntar per l'avinguda Roma, i com que no ho deia amb la cantarella adequada, no el van entendre. Finalment el van entendre però, es veu que si no dius la cantarella correcta de Viiiia Roommmma... Però les indicacions que ens van donar eren força clares, tot recte.

L'entrada de l'hotel no era la millor, pero la veritat és que hem acertat de ple. És un hotel molt ben ubicat, amb vistes al mar, i en plan fashion, com tots aquests italians. I és que després de deixar les coses vem anar a menjar alguna cosa tot i que ja eren les tantes del matí. Vem anar a un mos a un bar-restaurant que ens van recomanar, concretament a un lloc anomenat Antico Cafe.

Jo em vaig menjar una creppe, a aquelles hores tampoc i havia massa a escollir de la cuina. Mentre vem estar allà vèiem com es vesteixen de bé i que fashion van els italians, almenys els joves de Cagliari que es mouen per aquell local.

Avui fa bon dia, aixi que anirem a aprofitar el solet...

No hay comentarios: