martes, enero 05, 2010

Llir entre Cards: Però aquí es folla o no es folla?

Com vaig comentar en el posts en que us anunciava la darrera columna del Salvador Sostres, veure post Adéu Llir entre Cards, aniré postejant algunes de les millors columnes que vaig recollir d'aquest polèmic escriptor durant l'etapa que el seguia al diari Avui:

LLIR ENTRE CARDS
Però aquí es folla o no es folla?
Setembre 2005
Salvador Sostres
 
Dissabte vaig acabar d'escurar la nit a les carpes de Calella de Palafrugell. Són coses que de vegades em passen sense que mai n'arribi a saber ben bé el perquè. L'escena va començar a posar-se interessant quan unes pubilles de Gràcia van venir-me a dir que eren militants de les Joventuts de Convergència i que em llegien cada dia. Em dedicaren tota classe d'elogis i de totes elles vaig quedar-me amb una tal Marta, que de fet no es deia Marta sinó d'una altra manera que no vaig ser capaç de recordar en tota la nit per causa de la set (i del gintònic). Per tractar-se del mes d'agost, d'unes carpes i d'aquella hora, la noia bé valia una estona al seu cotxe. Però després d'haver-li sentit dir gràcies i meravelles dels meus articles, sobretot dels polítics, va resultar que la militant era de les que només volia parlar, donar-me el seu número de telèfon al final i quedar per seguir parlant un altre dia. A veure, Marta, em demanes que escrigui en favor dels interessos de Convergència i de Catalunya -que no és el mateix però és igual- i em dius que no sents més important cap altra causa. Bé, he escrit no sé quants articles per defensar aquesta tan estimada teva causa, i estic disposat a escriure'n molts més. Però tu, militant de base, què estàs disposada a fer? Si jo sóc la teva esperança, per què no vols acceptar de ser tu la meva? La militància dels partits d'esquerra sempre ha estat molt més sol·lícita i disposada, i de fet coneixem moltes comunistes que mantenien la moral de la tropa al preu d'haver de donar en acabat el seu propi cognom a llurs fills. La militància de dreta és molt més refinada i accepta com a molt guarnir el seu carrer quan és festa, anar a reunions al local del districte i els dies d'eleccions al Majestic. Això fa que a Convergència sapiguem tots qui és el nostre pare però que al parapet d'avançada s'hi passi cada dia més gana.

No hay comentarios: